Sunday, September 4, 2011

Tragedi Hari Raye


1/9/2011-Khamis-Raye ke3 .Gua disuruh mak long untuk alihkan kereta..Biasenye setakat alih kereta niy tak ade hal la untuk gua(bajet tak?..).Lalu gua alihkan la kereta Honda Civic Ex bapak gua.Gua suke gile bile dapat bawak kereta bapak gua,maklumlah,power stering kete tuh lembut gile bhai.Mase nak parking tuh ade satu kereta lame park kat tempat gua nak park.Lalu gua pown park la kereta.

Mase gua masok kepale kereta lepas lagi.smpai dekat pintu belakang sebelah kiri kereta gua boleh tersagat pulak.Bapak panic gile gua mase tuh.Mujurlah mase tuh mak long dan Apiz(sepupu gua) je nampak.Lepas park dengan kelam kabut gua pergi ke pintu belakang sebelah kiri kereta gua(kononye nk “coverline “ kesalahan gua dengan memadam bahan bukti.Bile gua tengok je ade 3garis kat belah kiri pintu belakang..Muke gua bertukar pucat.Perasaan gua bercampur baur,gelisah+risau+takot dan macam-macam lagi lah.Selalu okey je tibe-tibe pulak time raye camni buat hal pulak.Mak long dan Apiz cube menolong gua untuk coverline sebelom bapak gua tau.

Fuhhh.. cuak gile tau tak?.korg pnh rase cuak mcm gua tak?.lepas kejadian tuh muke gua pucat 
 jer..tempat yang ade garis kat sebelah adik dan kakak gua.Tapi mereka macam tak nampak je.Tapi gua taw,bapak gua memang dah taw gua buat kereta tuh calar.sebab memang nampak kesan tuh dekat  “side mirror” .Sebagai tanda gua menyesal dan tak nak buat lagi,gua tak kan mintak duet raye..Sedih gile,tapi tak pela.Semua manusia pernah melakukan kesilapan.

~Selamat Hari Raya Aidilfitri..Maaf Zahir & Batin~. 

6 comments:

waney ellis said...

haduyaiiiii.....abeh adik ngn kakak lu x bace lak blog nih?:)

_MuaZ l LeEtEuK_ said...

haha....entah le...hope dyeorg xbace..ngeh3

kim heeruul said...

gua cuak bila z tggl serumah dgn kita..hahha..
selama hari raya

_MuaZ l LeEtEuK_ said...

hahaha....next sem dye kkate nk dok ostel balik...matikkk

▲ein the apple.shasha.fierce ( : said...

hello BRADER ! ingat adek mu n kakak mu tak bace ke haa ? bhahaha . neh adek mu dah bace punn . elehh kau , tapi kau dapat gak duit raya kann . ehh sial lhaa , puihh -,-

_MuaZ l LeEtEuK_ said...

jgn nak bce sgt lahh kann?..pui